maandag 4 april 2011

lente tasje

Zo lang ik mij kan herinneren ben ik gek op viooltjes. Het driekleurig viooltje vind ik de allermooiste en paarse (bos) viooltjes.

Dit tasje heb ik al even geleden gemaakt en gisteren cadeau gedaan aan iemand. Gewoon een simpel lapje van vasten, dubbel gevouwen en aan de zijkanten met een vaste dicht gehaakt. Ook een knoop omhaakt.Langs het klepje een randje vasten en lusje voor het knoopsgat. Een koortje eraan van lossen met vasten erop. Bloem erop. En klaar is het tasje!

Het patroon van het viooltje komt uit het boek: 100 bloemen,om te haken en te breien.
Een geweldig boek, voor ongeveer 8 euro te koop.

4 opmerkingen:

  1. leuk is ie ;-) heb ut boek ook , zal er ook eens mee aan de slag gaan ben voor nu nog verslaafd aan japanse bloemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk lente achtig uit met die viool.
    De ontvanger zal blij zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen