maandag 2 mei 2011

Granny poncho

Wat gaat de tijd toch snel. Zeker met dat fantastische weer, dan kom ik soms gewoon niet aan bloggen toe. Of liever gezegd, dan kies ik ervoor om andere dingen te doen dan achter de computer te zitten.
Terwijl ik natuurlijk ondertussen wel door haak. Alhoewel......de laatste twee weken heb ik ontzettend zitten stoeien op een breiwerkje met ajourmotief. Ook erg leuk, maar toen ik al een heel stuk op weg was, ontdekte ik een fout ergens aan het begin. Eerst dacht ik nog......het is mijn eerste ajour....moet kunnen. Maarja, zo werkt het toch niet bij mij. Dus ik heb het maar uitgehaald.

Deze poncho heb ik even geleden voor mijn dochter gemaakt. Weer met de Granny Squares. Ik wilde er in eerste instantie een omslagdoek van maken, maar ze wilde deze heel graag zelf. Maar eenmaal klaar, leek de interesse ineens weg.......Ja, zo gaat dat vaker, helaas. Nu hangt ie dus gezellig in de kast......

Het randje wat ik erlangs heb gehaakt komt uit het boek: Crochet Borders. Een Amerikaans boek, maar ieder patroon in uitgetekend, dus geen probleem. Een erg leuk boek.
Ik heb de poncho gehaakt met Drops Karisma. Dit is 100 % wol. En de hele maand mei is er Drops Super Sale. Dit houdt in dat alle wintergarens van Drops wel 30% korting hebben. Dit wordt inslaan dus.....

Wat betreft mijn Give Away: ik ben er nog niet helemaal uit. Dus hier kom ik op terug.......





  


8 opmerkingen:

  1. Fijn dat je computer het weer doet! En je granny poncho is goed gelukt! Jammer dat hij in de kast ligt, maar misschien als het fris is buiten, trekt ze het misschien toch wel weer aan! Hij is echt leuk! Zeg dat maar tegen haar!groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk boek met crochet borders...zo iets nog niet eerder gezien.
    Mooie poncho ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie poncho.Maar heel herkenbaar...opeens zijn ze van gedachten veranderd!Totdat ze iemand ermee zien en dan krijg je 'm de was niet in..Komt vast goed

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke poncho, leuke kleuren ook. ✗✗✗ Essie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is prachtig! Werkelijk!

    Is het hoofd opening ongeveer net zo groot als de gemaakte square? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schattig! Ik vind die combi met zwart erg leuk, dat maakt het niet tandenbrekend zoet (jaja, ben meer van de stoer dan van de roze, haha).
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op zoek naar patronen voor granny poncho's voor mijn dochter kwam ik hier. Leuk! Ook dat zwart is mooi...

    BeantwoordenVerwijderen